E-mail: welcome@bodyupgrade.ro | Mobil: 0722 908 450

Ce este stretching-ul ?

6 Dec 2013

Ce este stretching-ul ?

Stretching-ul este de 2 feluri : dinamic si static .

STRETCHING-UL DINAMIC – presupune cele mai naturale miscari ale corpului uman , orice miscare pe care o facem inseamna solicitarea unor grupe de muschi . Pentru ca anumite miscari le facem zilnic nu mai percepem ca pe un efort aceste tipuri de miscari . Miscarile ce implica stretching ul dinamic sunt : – rotatii ale articulatiilor , exercitii de mobilitate ale gatului , rotiri ale umerilor , aplecari laterale , rotiri ale bazinului , semi-genoflexiuni , exercitii de balansare a bratelor si a picioarelor . Dupa logica propriului organism concluzia este ca stretching ul dinamic pregateste corpul pentru efort si este bine sa l includem in faza de incalzire . Miscarile de stretching dinamic se fac la o intensitate scazuta si se creste spre o intensitate cel mult medie . Fiecare miscare trebuie tinuta in zona de confort , nu trebuie sa fortezi pana simti durere . Stretching ul dinamic imbunatateste postura corpului , elimina stresul , ajuta la relaxarea mentala , cresterea balansului si a coordonarii miscarilor .

STRETCHING-UL STATIC – presupune alungirea unui muschi sau a unei grupe de muschi si mentinerea respectivei pozitii pentru un anumit interval de timp . Stretching ul static executat inainte de sedinta de pregatire adica in cadrul incalzirii , scade performanta fizica in urmatoarele 60 – 120 min . Si totodata poate duce la scaderea flexibilitatii si a activitatii electricie din muschi ceea ce creste riscul aparitiilor rupturilor musculare . Fiecare exercitiu de stretching static presupune mentinerea pozitiei timp de 15-30 sec. , urmeaza cam 20 sec. relaxare dupa care contractia muschilor intr o pozitie de stretching static poate fi reluata .

Comments are closed.