E-mail: welcome@bodyupgrade.ro | Mobil: 0722 908 450

Ce metode putem folosi pentru a dezvolta agilitatea corpului și flexibilitatea articulațiilor?

6 Dec 2013

Ce metode putem folosi pentru a dezvolta agilitatea corpului și flexibilitatea articulațiilor?

Flexibilitatea reprezintă abilitatea de a mișca articulațiile și muschii la capacitatea lor maxima, lucru care duce la creșterea circulației sanguine.

Pe masură ce flexibilitatea este mai bine dezvoltată, se vor putea efectua activități care înainte nu puteau fi execuate folosind incarcătură suplimentară. De asemenea se îmbunătățește echilibrul.

Pentru a se obține o flexibilitate bună sunt indicate exerciții de întindere a musculaturii: cvadriceps, triceps, musculatura inghinala și a coapselor. Se pot executa exerciții de întindere timp de 10-12 minute pe zi, după o scurtă incalzire. Este indicată efectuarea exercițiilor de întindere dimineața pentru cateva minute și apoi în timpul pauzelor. Stretching-ul poate fi făcut de asemenea ca parte componentă a exercițiilor aerobice. În timpul exercițiilor fizice muschii se scurtează și de aceea este nevoie de pauze în care aceștia să fie întinși încet și regulat, lucru care va duce la creșterea flexibilității.

În cazul exercițiilor de flexibilitate și stretching se începe încet, cu efort minim și acesta se creste progresiv. Se pot masura progresele prin aprecierea mișcărilor de întindere.

Îmbunatațirea agilității reprezintă un alt mod de a îmbunătații performanța. Exercițiile pentru dezoltarea agilității trebuie se fie în funcție de activitatea sportivă practicată sau dorita: exerciții fizice specifice dezoltării echilibrului, agilitătii și creșterea capacității de coordonare.

Echilibrul, agilitatea și coordonarea sunt împortante nu numai în sportul de performantă. Echilibrul poate fi influențat în mod negativ de procesul de îmbătrânire. Niciodată nu este prea devreme pentru a încerca să îmbunătațiți echilibrul și agilitatea pentru a contracara efectele îmbătrânirii. În funcție de situația dumneavoastra, nu orice fel de exerciții de echilibru și agilitate pot fi potrivite. Nivelul începator în exercițiile pentru echilibru include statul într-un picior, mersul pe vârfuri, mersul pe călcâie, statul în picioare pe vârfuri. Nivelul mediu poate înclude exerciții cu mingea, executarea unor mișcări cu ochii închiși sau practicarea exercițiilor stând pe un singur picior. Nivelul avansat poate înclude exerciții complexe cu mingea. Sunt foarte multe exerciții fizice care pot dezvolta echilibrul, agilitatea și coordonarea – discutați cu profesorul dumneavoastra de sport pentru a stabili nivelul exercițiilor pentru îmbunatățirea echilibrului, agilității și echilibrului.

Comments are closed.